Για να δείτε κάποια εισαγωγικά στοιχεία σχετικά με τη Χημεία των αλκοολών, πατήστε εδώ.
Για να δείτε πώς η αιθανόλη εισάγεται στον οργανισμό μας και πώς μεταβολίζεται, πατήστε εδώ.
Για να μάθετε τι ακριβώς είναι το hangover, πού οφείλεται και πώς θεραπεύεται, πατήστε εδώ.
Για να μάθετε για τις επιπτώσεις του αλκοόλ σε όλα τα όργανα του ανθρώπινου σώματος, πατήστε εδώ.

 

Τέλος, εάν θέλετε:

  • να ενημερωθείτε σχετικά με το πόσο αλκοόλ πρέπει να καταναλώνετε,
  • να μάθετε εάν το αλκοόλ είναι τελικά ναρκωτικό ή όχι,
  • να επιβεβαιώσετε τα θετικά της χρήσης αλκοόλ,

τότε πολύ απλά συνεχίστε να διαβάζετε αυτό το κείμενο!

Δείκτες κατανάλωσης αλκοόλ

Μιας και εκφράσεις όπως «ποτήρια», «βαρέλια», «σφηνάκια», «κανάτες», «έγινα πίτα» κτλ. δε θεωρούνται τόσο ακριβείς για την επιστήμη, ανά τον κόσμο χρησιμοποιείται ο δείκτης BAC (blood alcohol concentration = συγκέντρωση αλκοόλ στο αίμα), ο οποίος καθορίζει ακριβώς πόσο αλκοόλ βρίσκεται στο αίμα μας. Στη χώρα μας, ο δείκτης εκφράζει συγκέντρωση σε mg/mL  (ή g/L).

 

Οι κυριότεροι παράγοντες που επηρεάζουν το BAC είναι:

  • η ποσότητα φαγητού που έχετε καταναλώσει,
  • ο μεταβολισμός σας,
  • τα επίπεδα κούρασης,
  • το φύλο σας.

Παρακάτω δίνεται ένας ενδεικτικός πίνακας που υπολογίζει χονδρικά το BAC ανάλογα με το βάρος, το φύλο και τον αριθμό ποτηριών που έχετε πιει.

alkool

 

Βέβαια, η λέξη ποτήρι μπορεί να φέρνει στο μυαλό κάποιων αυτό:

 

Ή και αυτό:

Έτσι, με την λέξη «ποτήρι» (θα το συναντήσετε και ως «μονάδα αλκοόλ», «στάνταρ ποτό» ή “standard drink”) εννοούμε χονδρικά τις εξής ποσότητες ποτών:

  • Μπύρα (alc. 5% Vol.): 200-300 ml
  • Κρασί (alc. 12% Vol.): 100-150 ml (1 μικρό ποτήρι)
  • Βερμούτ (alc. 15% Vol.): 60-80 ml
  • Βότκα/Τζιν/Ρούμι (alc. 37.5% Vol.): 30-40 ml
  • Ουίσκι/Κονιάκ (alc. 40% Vol.): 30-40 ml